סיפור יוסף ואחיו לילדים | סיפור פרשת השבוע לילדים בחינם – סיפור קטן 2024

קטע מידע קצר על סיפור יוסף ואחיו לילדים:

סיפור יוסף ואחיו הוא אחד מסיפורי המקרא הידועים בספר בראשית. סיפור זה מספר על השתלשלות עניינים שהובילה לכך שבני ישראל עברו להתגורר בארץ מצרים, שם יעברו תלאות רבות. בסיפור יוסף ואחיו, יוסף עולה לגדולה, ויש המזהים אותו עם אִמחוֹתֶפּ שהיה יועץ לפרעה והביא לפתרון תקופת רעב של שבע שנים במצרים העתיקה.

סיפור יוסף ואחיו לילדים מובא אליכם על ידי אתר סיפור קטן. תיהנו!

————-

עמוד 1 סיפור יוסף ואחיו לילדים – חלומות יוסף

לפני הרבה מאוד שנים חי בארץ כנען (ארץ ישראל של היום) נער בשם יוסף שהיה בן שבע עשרה. היו לו אחד-עשר אחים ואחות אחת, והוא היה הבן של יעקב ורחל.

יעקב היה נשוי לארבע נשים, אבל מבין כולן הוא הכי אהב את רחל. אחרי שרחל נפטרה יעקב הכי אהב את יוסף מבין כל הילדים כי הוא היה הבן הבכור של רחל, ואחד הבנים הכי צעירים. הוא הכין ליוסף כתונת פסים, שזה בגד מיוחד שצבוע בפסים של צבע – משהו שהיה מאוד יקר ונדיר באותם ימים.

יוסף ואחיו היו רועים יחד את הצאן של יעקב, והוא היה מלשין לאבא שלהם על כל הדברים שאחים שלו עשו. בגלל זה ובגלל שאבא שלהם אהב אותו יותר מהם, האחים שנאו את יוסף וכתונת הפסים שלו, ואפילו לא היו מדברים איתו בכלל.

יום אחד יוסף חלם חלום והלך לספר אותו לאחים שלו. יוסף ואחיו היו באוהל כשהוא סיפר להם, "תקשיבו לחלום שחלמתי; היינו כולנו ביחד בשדה ואספנו את כל השיבולים מהקציר באלומות גדולות. ואז פתאום האלומה שלי נעמדה, וכל האלומות שלכם הסתובבו סביבה והשתחוו אליה."

האחים התעצבנו עליו כי הבינו שהוא רומז שהם ישתחוו אליו יום אחד. הם אמרו, "אתה באמת חושב שתמלוך עלינו ותשלוט בנו?" והם שנאו אותו אפילו יותר בגלל החלום הזה.

והוא חלם עוד חלום וסיפר גם אותו לאחיו ולאבא שלו, "חלמתי הלילה שוב, אבל הפעם ראיתי את השמש ואת הירח ואחד עשר כוכבים משתחווים אלי."

יעקב גער בחלומות יוסף, "איזה מן חלומות אתה חולם יוסף? אתה חושב שאני ואמא שלך וכל האחים שלך נבוא להשתחוות לך? אמא שלך נפטרה מזמן, ואני חושב שאתה צריך לשכוח מהחלומות האלה ולא לחשוב עליהם יותר."

האחים קינאו בו אבל יעקב הבין שאלה לא סתם חלומות. הוא הבין שחלומות יוסף מספרים על משהו שעומד לקרות ליוסף ואחיו, ושמישהו שחולם כמו יוסף נועד להגיע לגדולות.

יום אחד הלכו האחים לרעות את הצאן של יעקב באזור שכם. יעקב קרא ליוסף ואמר לו, "האחים שלך רועים בשכם. תלך בבקשה לבדוק מה שלומם ומה שלום הצאן ותחזור להודיע לי."

והוא הסכים. הוא לבש את כתונת הפסים ויצא לדרך. יעקב ומשפחתו ישבו בעמק חברון והדרך משם לשכם היא ארוכה מאוד. כשהגיע יוסף וכתונת הפסים לאזור שכם, הוא חיפש ולא מצא את האחים.

איש אחד פגש אותו בדרך ושאל אותו, "את מי אתה מחפש?"

"אני מחפש את האחים שלי." הוא ענה לו. "אתה יודע איפה הם רועים?"

וכתונת הפסים
John Paul Stanley – www.YoPlace.com

כתיבת תגובה